sagaameliaberglund.blogg.se

2015-01-04
13:29:00

Sams sadelproblem!

Jag tänkte berätta om ett litet problem jag har haft med Sam.
När han kom så visste vi ju att han var den pigga ponnyn han var! Jag red han några gånger men när jag red med sadel så var det verkligen ett tydligt fel! Han bara sprang i högervarvet och han var verkligen inte hel. När jag red barbacka så blev han som en helt ny ponny. Jag började fundera på att ta ut vet. och kolla upp det men jag gjorde det inte för jag tänkte att jag kanske ska börja fundera på å byta sadel. Så vi kollade runt lite om sadlar och hittade en. Vi provade den och han kändes betydligt bättre i den nya sadeln än vad han gjorde i den gamla och jag kom på då vad som var fel. Vi kollade på hoppsadlar, dressyrsadlar och allt möjligt tills vi hittade en allround sadel som både jag och sam trivdes i. Jag köpte den och sen dess har vi inte haft det problemet! Så om ni är/har varit med om något liknande så kan ni ju kolla sadeln! 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: